Grill bez mięsa, czyli 10 pomysłów na wegańskie BBQ

0
Grill bez mięsa, czyli 10 pomysłów na wegańskie BBQ

Grillowanie to nie tylko hamburgery i spalone kiełbaski. Rośliny oszałamiająco smakują, gdy są grillowane. Oto sześć naszych ulubionych roślinnych zamienników, które świetnie sprawdzą się grilla.

Czy wegański grill może być tak samo pyszny, jak tradycyjny, a może nawet lepszy? Jesteśmy pewni, że tak, a do tego na pewno będzie zdrowszy! Mamy dla Ciebie kilka pomysłów na smaczne, wegańskie potrawy, które świetnie sprawdzą się podczas grillowania.

Szaszłyki pełne warzyw

Tutaj możesz użyć swoje ulubione warzywa: paprykę, pieczarki, cebulę, cukinię, ziemniaki, itd. Warzywa kroisz w kostkę lub plasterki, nakładasz je na patyczek do szaszłyków, całość dobrze skropić oliwą i posypać ziołami. Gotowe szaszłyki piecz po 6-8 minut z każdej strony, aby warzywa zrobiły się rumiane i chrupiące.

Bataty z rozmarynem

Potrzebujesz bataty, czosnek, świeży lub suszony rozmaryn i ulubione przyprawy i oliwę.

Bataty należy się umyć, ale nie obierać, tylko pokroić je w plastry o grubości ok. 1 cm. Czosnek drobno posiekaj, a jeśli masz świeży rozmaryn, zdejmij same igiełki. Wlej do miski oliwę z przyprawami oraz rozmaryn. Zanurz plastry batatów w marynacie na minimum 10 minut, potem grilluj, aż zrobią się rumiane z każdej strony. W trakcie smażenia polewaj je pozostałą marynatą.

Musztardowe tofu

Będziemy potrzebować tofu, musztardę, ciemne piwo, olej, syrop klonowy, sos sojowy, sól i cebula.

Tofu należy odsączyć z zalewy i przekroić wzdłuż, tak aby powstały plastery. W miseczce wymieszaj wszystkie składniki do marynaty i włóż do niej pokrojone tofu. Miseczkę można przykryć i włożyć najlepiej na całą noc do lodówki. Na następny dzień możemy śmiało grillować tofu, podczas grillowania należy oblewać je marynatą. Na koniec posyp tofu czarnym pieprzem do smaku.

Boczniaki BBQ

Potrzebujemy boczniaki, sos BBQ (jeśli potrafisz, zrób sos domowy), olej, szczypta soli i pieprzu.

Najlepiej wieczór przed grillem oczyść boczniaki. Sos BBQ wymieszaj z olejem i natrzyj nim grzyby. Umieść boczniaki w szczelnie zamkniętym pudełku na całą noc. Tak zamarynowane grzyby nałóż na tackę i grilluj po kilka minut na każdej stronie. Na koniec oprósz solą i pieprzem, możesz podawać np. z szaszłykami warzywnymi.

Grillowane rzodkiewki

Potrzebujemy pęczek rzodkiewki oraz składniki na sos: liście pietruszki, kolendry, oregano, ząbek czosnku, sok z cytryny, oliwę i szczyptę soli.

Rzodkiewki umyj, osusz i pokrój na grube plastry. Sos: zioła i czosnek dokładniej posiekaj i włóż do miseczki. Dodaj cytrynę, sól i oliwę. Dokładnie wymieszaj i włóż na kilka chwil do lodówki. Rzodkiewkę grilluj kilka minut z każdej strony, kiedy będzie gotowa, wyłóż ją na talerz i podawaj z wcześniej przygotowanym sosem.

Przepis pochodzi z https://www.jadlonomia.com/?s=grill

Grillowana kukurydza

Niekwestionowany wegetariański król grilla. Dodaj warstwę oleju, agawy i harissy. Zawiń ją w folię i włóż na ruszt, a następnie daj jej kilka dodatkowych minut bez folii, aby grillowała się bezpośrednio na ogniu.

 

Bakłażan

Pokrój bakłażana na grube, soczyste steki. Posmaruj go czosnkiem i ziołami, np. oregano i upiecz go na grillu. 

Szparagi

Lekko je przypiecz, posmaruj ulubionym masłem, a na koniec skrop sokiem z cytryny. Uważaj tylko, aby szparagi nie wpadły między pręty grilla!

Grzyby Portobello

Genialne w bułce z sałatą, wegańskim serem i korniszonami. Dobrze jest je marynować z kilkugodzinnym wyprzedzeniem: olej, mieszanka ziół, sok z cytryny i szczypta chilli. Mniam!

Banany

Grilluj banany nieobrane i zawinięte w folię. Świetnie komponują się z ulubionym wegańskim kremem, lodami lub rozpuszczoną czekoladą.

 

Smacznego! 

Więcej wegańskich przepisów znajdziesz tutaj.

Komentarze do wpisu (0)

Waluty
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium